Black Friday en Cyber Monday worden elk jaar populairder, met miljoenen mensen die online shoppen. Dit jaar is die populariteit nóg groter, mede door exclusieve kortingen en de toename van online winkelen. Hierdoor hebben magazijnen, vervoerders en bezorgdiensten meer bestellingen dan ooit te verwerken.
Wij hebben sinds dit jaar besloten om niet meer aan deze dagen mee te doen.
De afgelopen jaren hebben we meegedaan aan Black Friday acties. We zagen het als een kans om onze prachtige edelstenen en sieraden toegankelijker te maken voor iedereen. Maar edelstenen zijn meer dan zomaar producten; het zijn unieke schatten van de aarde, zorgvuldig gewonnen en met liefde bewerkt. Het proces om deze stenen van onze bron naar jou, de consument, te brengen, is complex en vereist aandacht, precisie en vakmanschap. Tijdens drukke periodes zoals Black Friday vervalt de gedachte aan duurzaam- en milieuvriendelijkheid, en komt die zorgvuldigheid onder druk te staan door de enorme hoeveelheden bestellingen.
Het massale consumentengedrag tijdens Black Friday en Cyber Monday zet niet alleen druk op onze keten, maar heeft ook een bredere impact op mens en milieu. Het past beter bij onze visie om bewust te kiezen voor kwaliteit, duurzaamheid en een transparant proces – zonder de haast en stress die deze actieweken met zich meebrengen. En omdat bedrijven nu opeens 30-50% korting geven – betekent dit dan ook niet dat ze al een oneerlijke prijs hanteerden, en ze ook niet deze lagere bedragen altijd al konden aanbieden?
Wij blijven ons inzetten om jou eerlijk geprijsde, zorgvuldig geselecteerde edelstenen aan te bieden. Geen kortingen die haast en massaproductie bevorderen, maar eerlijke prijzen die recht doen aan de waarde van onze stenen én de mensen die eraan hebben gewerkt, ver en dichtbij.
Vertraging
Voor de internationale klanten in Canada: vanwege een grote staking bij de Canadese Post is het momenteel niet mogelijk om grote pakketten te verzenden. Houdt ook rekening met enorme vertragingen van brievenbuspost en kleine pakketjes. Deze kunnen wel worden ingeboekt, maar zullen in een backlog terecht komen, waardoor er niks te zeggen is over de bezorgtijd.
En in de rest van de wereld (en in Nederland ook natuurlijk!): wegens Black Friday, Cyber Monday en dit soort feestdagen, kunnen de volgende factoren leiden tot vertragingen:
Files op de weg en overvolle distributiecentra vertragen de doorlooptijd, overbelaste magazijnen wegens een overschot aan pakketten, en drukte bij bezorgdiensten; bezorgpartners hebben te maken met enorme volumes, wat de levertijden kan beïnvloeden. Ook kan een pakket verkeerd worden gesorteerd wat vertraging kan opleveren.
Aangezien er bij ons ook veel is besteld, willen we je graag bedanken voor je geduld met het verzenden van jouw bestelling!